Dit profiel is voor 75% volledig
Digitaal kantoor

Konsilanto

Prins Boudewijnlaan 7B bus 0201, 2550 KONTICH

Elke ondernemer kan begeleiding gebruiken bij de verwezenlijking van zijn dromen en het uitbouwen van zijn onderneming. Kunnen rekenen op een klankbord, iemand met kennis van zaken, die kritisch meedenkt en de nodige feedback geeft, versterkt de slagkracht maar ook de veerkracht van de dynamische ondernemer. Kom eens langs (op kantoor of online) en ontdek hoe Konsilanto je kan ondersteunen in het ondernemer-zijn.

Konsilanto gebruikt deze applicaties
Adsolut Boekhouding

Adsolut Boekhouding

Adsolut Boekhouding is de meest volledige boekhoudsoftware op de markt voor accountants en ondernemers. Ontdek het gemak van een efficiënte accountingoplossing. [Meer...]
Voor accountant
Clearfacts

Clearfacts

Als gespecialiseerd samenwerkingsplatform voor de accountant en zijn klanten, integreert ClearFacts met meerdere boekhoudpakketten (WinBooks, Exact Online, Expert/M, Sage BOB, Adsolut en Wings). De focus ligt niet enkel op de boekhouder maar ook op de ondernemer. Een succesvol klantenportaal dient namelijk meerwaarde te bieden aan alle partijen. ClearFacts biedt 7 verschillende mogelijkheden om aankoop-, verkoopfacturen en documenten digitaal aan de boekhouder te bezorgen. Op de ontvangen fac [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Clearnox

Clearnox

Cloud-oplossing voor het opvolgen en aanmanen van facturen Met Clearnox bespaart u tot 30% in cashflow en 50% in tijd bij de opvolging en aanmaning van facturen. [Meer...]
Voor ondernemer en accountant
Konsilanto bedient deze specifieke sectoren
Nieuws van Konsilanto

Jong & Vennoot Jonas Bosmans: “Iedereen heeft een nerf-gun in z’n schuif liggen, een geweer dat zachte pijltjes afvuurt.”





In de reeks ‘Jong & vennoot’ laten we de jonge wolven van de accountancy aan het woord. Wie zijn ze, hoe zijn ze gestart en is dat nu een voordeel of toch misschien een nadeel, vennoot worden op jonge leeftijd? Deze reeks wordt je aangeboden door AdminPulse, kantoorsoftware die het jou als accountant makkelijker maakt. Jonas is één van de drie vennoten van TaxTeam uit Houthalen-Helchteren.

Jonas, hoe ben je bij TaxTeam beland?

“Ik werkte al voor Johan Hanne toen die in 2015 TaxTeam opstartte. Na mij zijn Jordi De Reydt en Daan Loos al snel gevolgd. Ik ken hen van in het middelbaar en we hebben ook samen gestudeerd. Zo was onze vriendengroep compleet. In 2019 zijn we beginnen spreken over een overname en op 1 januari 2022 is die effectief gebeurd. Inclusief stichter Johan en een externe medewerker zijn we vandaag met een tiental mensen.”

Hoe heb je het ervaren om op je 30ste vennoot te worden?

“Eerlijk: ik heb geen seconde stilgestaan bij m’n leeftijd. Ik was al dossierbeheerder, en het werk is grotendeels hetzelfde gebleven, met een stuk management bij. Het was een ‘stille overname’. De klanten hebben geen verschil gemerkt: het contact liep al via ons en dat bleef zo.”

“Doordat we al jaren bij TaxTeam werkten, kenden we het kantoor door en door. Uiteraard waren er wel interne wijzigingen, maar we hadden het geluk dat we met z’n drieën zijn. Als je dat op je eentje moet doen …”

Drie kapiteins op één schip: hoe blijven jullie op koers?

“Op het werk hebben we vaste overlegmomenten. En als we op vrijdagavond vertrekken vragen we wat de plannen voor het weekend zijn. Vaak is het antwoord: samen ene gaan drinken. Of het dan op café over het werk gaat? Je krijgt daar uiteraard wel eens een idee.” (lacht

“Weet je, we kunnen elkaar heel goed luchten. Als iemand een slechte dag heeft – door een lastige controle, bijvoorbeeld – en dat op de anderen afreageert, weten we: kan gebeuren, zand erover. We kennen elkaar al lang en weten wat we aan elkaar hebben.”

Hoe zit jullie taakverdeling?

“Ik sta in voor de betalingen en de boekhouding van TaxTeam. Daan regelt alles van HR: loonpolitiek, contracten … En Jordi is voornamelijk bezig met de opvolging en opleiding van de medewerkers en het optimaliseren van de interne werking binnen het kantoor. We hebben vaste taken maar verdelen ook ad hoc, op basis van onze interesses.”

Jonas in ’t kort


 Levensmotto?
If you fail to plan, you plan to fail.
 Beste investering ooit?
TaxTeam. 😉
 Lievelingsplek in België?
De Ardennen.
 Favoriete stad in het buitenland?
Rome.
 Lievelingslied?
Pennywise – Revolution
 Je zou niet meer kunnen zonder?
Mijn trouwe viervoeter Pepper en uiteraard mijn dochtertje Emma!
 Mocht je geen accountant zijn geworden, dan had je wellicht gekozen voor?
Een carrière als militair.
 Waar haal jij energie uit?
Een vroege gymsessie en tijd met de dochter doorbrengen.
 Wat is je geheime tip om te ontspannen?
Daar ben ik zelf nog naar op zoek. 😉

En qua software?

“Dat is teamwork. Sommige pakketten volgen we samen op, andere zitten bij één van ons. Recent zijn we overgestapt naar AdminPulse. Daan heeft dat geleid, samen met een collega. Andere tools zitten bij mij.”

Ondervinden jullie als kleiner kantoor moeilijkheden met het budgetteren van de nodige digitale tools?

“Dat valt goed mee. We bieden onze klanten een bepaalde service, en daar mag je een bepaald bedrag voor vragen. Als klant moet je geen weken wachten, we zorgen dat je boekhouding volledig is bijgewerkt, zodat we je vraag meteen kunnen beantwoorden.”

Hoe ver reiken jouw ambities?

“We willen TaxTeam verder uitbouwen, future-proof. Sinds jaar en dag zetten we hard in op digitalisatie. Als er iets nieuws uitkomt, bekijken we of het een meerwaarde kan zijn. Niet van: wat we hebben werkt, we hebben niks anders nodig. Nee, we zijn altijd op de uitkijk naar tools die meer efficiëntie brengen waardoor we meer tijd overhouden voor advies. We hebben een jonge equipe, de oudste is 39. Onze mensen hebben niet alleen passie voor het vak, maar ook voor de digitalisatie en de voordelen daarvan.”

Hoe belangrijk is een goeie werksfeer voor je?

“Essentieel! Bij ons heerst een heel losse sfeer. Uiteraard moet het werk correct en tijdig worden gedaan, maar daarbuiten …”

“Iedereen heeft een nerf-gun in z’n schuif liggen, een geweer dat zachte pijltjes afvuurt. Af en toe beginnen we gewoon op elkaar te schieten. Klinkt misschien belachelijk, maar zoiets zorgt voor een topsfeer. Er ligt veel druk op accountancymedewerkers en sommigen plooien daardoor terug op hun dossiers. Bij ons is dat niet zo. En we doen veel activiteiten samen. Elk kwartaal kiest een medewerker de teambuilding. En in januari gaan we op weekend met de partners en kinderen.”

Hoe houden jullie de druk onder controle?

“We geven onze medewerkers werk dat ze nog comfortabel aankunnen. Als ze het niet gedaan krijgen, geen probleem, dan schuiven we onderling. De ene medewerker is beter in fiscaliteit, de andere houdt meer van boekhouding. Ze communiceren vlot met elkaar en werken samen.” 

“Wij springen ook nog bij in veel dossiers. Bedoeling is dat de verwerking op termijn niet meer bij ons zit, maar zover zijn we nog niet. We zijn nog geen twee jaar bezig hé. Dan is het vanzelfsprekend dat je als vennoot wat extra uren klopt om het allemaal rond te krijgen.”

Hoe groot zie je TaxTeam worden?

“Moeilijke vraag. De sfeer mag niet veranderen. Het moet fijn blijven om hier te werken. En we willen dezelfde service blijven bieden. Groeien, graag, maar niet zo snel dat het onbeheersbaar wordt. Dus niet zoveel mogelijk dossiers binnenhalen en mensen zoeken om die te verwerken, en intussen onszelf voorbijhollen. Dan liever een iets tragere groei die we structureel aankunnen. Het is zeker niet onze bedoeling om de omzet zo vlug mogelijk op te krikken om dan over een paar jaar te verkopen. We willen iets robuust maken voor decennia.”

“Na de overname hebben we het logo veranderd, maar de naam TaxTeam hebben we behouden. Die blijft hangen. Af en toe vraagt iemand of we taxidiensten aanbieden. En heel af en toe schrikken ze als we bellen, omdat ze denken dat we van de belastingen zijn.” (lacht)

Hoe zie je de accountancy evolueren, Jonas?

“Veel is efficiënter geworden dankzij de digitalisatie, maar het is niet zo dat alles nu automatisch verloopt. En ik zie dat de komende jaren ook nog niet gebeuren. E-facturatie wordt een nieuwe transitie. Nog een evolutie is dat we samenwerken met een heel netwerk van bankiers, HR-professionals, makelaars enzovoort. Als een klant zulke vragen heeft, kunnen we die vlot doorverwijzen.”

Wat geeft jou voldoening?

“Misschien cliché, maar als ik merk dat ik een klant heb kunnen helpen, is m’n dag goed. De financiering van een onroerend goed, moeizame investeringen … Dat de klant verder kan. En als ondernemer: dat onze groei hanteerbaar is, dat we niet verzuipen.”

Hoe moeilijk is het om werk en privé in balans te houden?

“Da’s een uitdaging hé. Er is altijd wel iets te doen. Dus ja, ik ben ’s avonds en in het weekend wel eens voor de zaak bezig. Nu, ik heb een vriendin en een dochtertje van 1 jaar. Ik wil er ook voor hen zijn.”

Er zijn te weinig accountants. Wat doen we daaraan?

“Het begint met het beroep correct te kaderen. Dat oubollige imago raken we maar moeilijk kwijt. Meer focussen op wat de job interessant maakt, kan een verschil maken. Van sommige cursussen tijdens m’n opleiding heb ik 70% nog nooit meegemaakt in de praktijk. Als men het onnodig complex maakt, haken sommigen af.”

“Het blijft wel veel cijferwerk hé, de stiel is niet voor iedereen weggelegd. Ik zit soms ook van ’s morgens tot ’s avonds achter mijn computer. Maar er is zoveel meer: gesprekken met klanten, de band die je opbouwt, de levenswijsheid die je daaruit haalt. Je maakt kennis met zoveel verschillende mensen, bedrijven en sectoren: dat maakt het boeiend.”

“Bij ons is een accountancydiploma trouwens geen prioriteit. Zolang je gedreven en geïnteresseerd bent. We hebben nog nooit echt iemand moeten zoeken. Iedereen die bij ons werkt, kwam via via bij TaxTeam: een vriend of vriendin of een kennis van wie hier al werkt. Zo vormen we een hechte groep die ook na het werk uitstekend overeenkomt.”

De hele reeks ontdekken?

02/01/2024

Jong & Vennoot: Marchien de Ree

In de reeks ‘Jong & vennoot’ laten we de jonge wolven van de accountancy aan het woord. Wie zijn ze, hoe zijn ze gestart en is dat nu een voordeel of toch misschien een nadeel, vennoot worden op jonge leeftijd?

Van junior dossierbeheerder als student, tot vennoot vandaag. Mooi parcours van Marchien de Ree bij Konsilanto, dat net nog een nieuw kantoor opende in Leopoldsburg, naast vestigingen in Rotselaar, Kontich en Mechelen.

Vertel Marchien, hoe ben je bij Konsilanto beland?

“Wel, ik ben afkomstig uit Nederland, maar op m’n 12de zijn we naar België verhuisd. Volgens sommigen kun je m’n Nederlandse roots nog wat horen.” (lacht) “In het middelbaar hield ik van economie en wiskunde. Boekhouding was de logische keuze. Ik heb dat in avondschool gestudeerd bij Syntra. Een vriendin werkte toen al bij Konsilanto, en zei dat ik daar moest solliciteren. Zo ben ik in 2010 bij Konsilanto begonnen, toen nog in Mortsel, als junior dossierbeheerder zonder enige ervaring. Maar wat ik op school leerde, kon ik meteen toepassen. Bij Konsilanto kreeg ik alle kansen en leerde ik enorm veel bij. Intussen studeerde ik verder en trok ik naar de Fiscale Hogeschool. In 2014 nam Konsilanto een kantoor over in Wilsele. Ik verhuisde mee en groeide in de rol van ondernemersbegeleider, met focus op klantenbesprekingen en advies. In 2017 zijn we dan verhuisd naar Rotselaar. Ik zit er drie dagen per week en twee dagen in Kontich, waar ik een deel van de dossiers heb overgenomen.”

Wat vind je zo boeiend aan het begeleiden van ondernemers?

“Ik hou ervan om mee te denken over hoe ze hun fiscaliteit en bedrijfsvoering het best aanpakken. Je ziet de bedrijven groeien en krijgt appreciatie. M’n klanten zijn heel divers: managementvennootschappen, winkels, telecombedrijven, dokters.”

Wanneer kwam vennoot worden dan ter sprake?

“Begin dit jaar. Ik had de vraag nog niet direct verwacht, maar toen ze kwam, heb ik meteen ja gezegd. Ik zit al lang bij Konsilanto en voel me hier prima, het was voor mij de logische stap. Sinds 1 juli ben ik een van de zeven vennoten.”

Is er veel veranderd voor je?

“Ik ben nog wat zoekende wat precies mijn rol wordt. Als vennoot kijk je op een andere manier naar het bedrijf. Je gaat meer nadenken over de toekomst en hoe we daar naartoe gaan. Ik blijf wel ondernemersbegeleider, dat neemt nog steeds het merendeel van m’n tijd in.”

Je bent 33. Kreeg je reacties op je leeftijd? Dat mogen gerust positieve zijn.

“Een paar keer heb ik de vraag gekregen: hoe oud ben jij eigenlijk? Maar negatieve reacties? Geen enkele. Het was wel spannend om aan te kondigen. Gaan de collega’s me nu anders behandelen? Dat valt goed mee. Klanten zeiden dat ze het knap vinden.”

Marchien in ’t kort


 Levensmotto?
Geniet van het leven, het gaat allemaal heel snel!
 Beste investering ooit?
Onze woning, de thuis van mijn gezin.
 Lievelingsplek in België (anders dan je thuis)?
Bij mijn ouders thuis. Wij spreken er regelmatig af met mijn ouders, broer en zussen.
 Favoriete stad in het buitenland?
Rome.
 Lievelingslied?
Dat verandert regelmatig. Momenteel staat Better Place van NSYNC op repeat.
 Mooiste boek?
Het geheim van mijn man (Liane Moriarty).
 Je zou niet meer kunnen zonder?
Mijn kinderen.
 Mocht je geen accountant zijn geworden, dan had je wellicht gekozen voor?
Verzekeringen.
 Waar haal jij energie uit?
Uitstapjes met het gezin.
 Wat is je geheime tip om te ontspannen?
Uitstap naar de wellness.

Waar zie jij, als jongste vennoot, Konsilanto naartoe gaan?

“Het is een fijne werkplek, waar je kunt groeien. Dat wil ik zeker behouden. En ons kantoor zet sterk in op digitalisering om onze adviesrol nog meer te kunnen opnemen.”

Kun je nog klant worden bij Konsilanto en niet digitaal aanleveren?

“Nieuwe klanten bezorgen alles digitaal. Daardoor kunnen wij sneller terugkoppelen, en de klant heeft dus eerder zicht op z’n cijfers. Klanten die we eerst moesten overtuigen zien er nu zelf de voordelen van in. Je krijgt steeds minder op papier, het is al te gek dat je documenten speciaal zou moeten gaan afdrukken om ze aan je boekhouder te bezorgen.”

Waar zie je nog digitale mogelijkheden?

Verplichte e-invoicing. In Italië moeten alle facturen via de overheid passeren, waardoor de ondernemer zich niet meer moet bezighouden met die te verzamelen. Als accountant zul je dan in principe nooit meer een factuur van je klant kunnen missen.”

Zal je op langere termijn wel nog een job hebben, Marchien?

“Er zal altijd een mens nodig zijn om de cijfers te interpreteren. Want die interpretatie hangt ook af van de persoon die je voor je hebt. Op basis van vergelijkbare cijfers geef je soms een totaal ander advies. Dat is de rol van de accountant: het beste advies op maat.”

Toen je begon waren jullie bij Konsilanto met 15. Vandaag heb je 102 collega’s. Van een groei gesproken.

“We zijn voornamelijk organisch gegroeid, met af en toe ook een overname. Behalve voor accountancy-fiscaliteit kunnen klanten voor juridisch advies bij ons terecht en voor advies rond waarderingen en overnames, leiderschaps- en organisatieontwikkeling, HR en payroll. En we zetten sterk in op successiebegeleiding. Op zoveel mogelijk vlakken staan we ondernemers bij, met experts in elk onderdeel. Of het inputten volledig zal verdwijnen weet ik niet, maar door de digitalisatie wordt het wel steeds minder belangrijk. Dus moeten we ons toeleggen op onze adviesrol, zo breed mogelijk, met zoveel mogelijk specialismen in huis.”

Je moet die natuurlijk eerst vinden. Hoe trekken jullie ten strijde in de war for talent?

“Met social media en recruiters. Mensen komen ook via-via bij ons terecht. Bij Konsilanto kun je rekenen op een goeie work-lifebalans, met 2 dagen thuiswerk, als je dat wil. En heel wat opleidingen: kennis- maar ook mensgericht, bijvoorbeeld rond onderhandelen en communiceren. We zijn net terug van een teambuilding in Nederland. Daar leer je elkaar beter kennen.”

Hoe zou jij de stiel van accountant aantrekkelijker maken voor jonge mensen?

“In het middelbaar kreeg ik te horen dat boekhouden vooral inputwerk is. En oké, daar start het mee. Maar er komt zoveel meer bij kijken. Belicht dat totaalplaatje. Als je hoort dat je heel de tijd facturen gaat moeten verwerken … Dan snap ik dat sommigen afhaken. Vertel alsjeblieft ook dat je die cijfers moet interpreteren, advies gaat geven, bedrijven zal helpen optimaliseren: veel interessanter allemaal. Het beeld blijft dat boekhouden saai is. Dan zeg ik: kom eens langs bij ons. En oordeel dan of we droge boekhouders zijn.” (lacht)

Bedankt voor de uitnodiging! Zie je naast de digitalisering nog trends in de accountancy?

“Wat ik jammer vind, is dat de overheid ons zoveel administratie oplegt. Er wordt zo gehamerd op dat antiwitwasreglement. Maar moet de accountant verantwoordelijk worden gesteld als iemand fraudeert? Of neem het UBO-register. Nog zo’n verplichting. De ondernemer krijgt de factuur, maar ziet er zelf de meerwaarde niet van in. En die administratieve last wordt alsmaar groter.”

En de last van deadlines? Voor het ene kantoor betekent een naderende deadline haast dag en nacht werken, in een ander – vaak full digital – kantoor is het bijna business as usual?

“Toen ik begon was de btw-periode rushen, dat is intussen meer uitgevlakt, al blijft het wel een drukkere periode. Dossierbeheerders die inputten hebben dan meer werk, omdat er nog altijd klanten zijn die per kwartaal aanleveren. Voor een cliëntenadviseur is dat geen rush van 20 dagen meer, de laatste 10 zijn wat intenser. De PB-aangifte blijft een moeilijke, met een deadline in een traditioneel drukke periode. Men probeert dat nu wel te verschuiven en dat kan deels een oplossing zijn, maar puur door het aantal aangiftes blijft eind juni tot eind juli wellicht nog wel even een uitdagende maand. Doordat we een grote organisatie zijn, kunnen we elkaar wel vlot helpen. Als de dossierbeheerders een piek hebben, springen de cliëntenadviseurs bij, en vice versa.”

Waar zie je jezelf over tien jaar?

“In een Konsilanto waar het nog altijd aangenaam werken is. Een kantoor waar klanten met al hun vragen terechtkunnen, onder meer dankzij nog verdergaande digitalisering.”

Hartstikke bedankt voor het boeiende gesprek, Marchien!

De hele reeks ontdekken?

26/10/2023

Hoe Konsilanto duizenden facturen in enkele kliks opvolgt met Clearnox

Al sinds 2013 zet Konsilanto als accountancykantoor enthousiast in op digitalisering. Konsilanto’s verhaal startte met 17 medewerkers in een kantoor in het Antwerpse Mortsel. Intussen zijn er 3 vestigingen en telt Konsilanto 90 medewerkers.

De spectaculaire groei was het resultaat van de sterke visie om uit te groeien tot onestopshop voor ondernemers. Dat zou Konsilanto realiseren door naast het accountancyluik zijn dienstverlening uit te breiden met een jurist, een sociaal secretariaat, een M&A-specialist, enzovoort. Daarom trok het accountancykantoor de kaart van digitale groei. Als een van de eersten begon Konsilanto documenten te scannen, nieuwe softwarepakketten te gebruiken en OCR-herkenning toe te passen. Ook strategische, kleine overnames en de introductie van nieuwe, gespecialiseerde rollen droegen bij aan de overtuigende groei.

Voor de toekomst legt Konsilanto de nadruk op de extra diensten. Het accountancykantoor focust de komende jaren op de optimalisatie van zijn aanbod tot volwaardig en stabiel dienstenpakket door een team van experten.

Volledig in lijn met de bedrijfsvisie besliste Konsilanto om voor de debiteurenopvolging te werken met Clearnox. Samen met vennoot Johan Jacobs blikken we even terug op het keuzeproces, de implementatie en het dagelijkse gebruik van het softwarepakket.

Johan Jacobs van Konsilanto.

Waarom gingen jullie als organisatie op zoek naar een debiteurensoftware?

We zijn een groot kantoor met veel, relatief kleine klanten die regelmatig facturen van ons ontvangen. Bij Konsilanto gaan er dus elke maand gigantisch veel facturen de deur uit. En daar loopt wel eens iets fout. Facturen gaan verloren, klanten vergeten te betalen en andere klanten kunnen of willen niet betalen.

Hoe meer facturen je verstuurt, hoe lastiger de opvolging ervan. Tegelijkertijd is een goede debiteurenopvolging essentieel voor een gezonde bedrijfsvoering. Klanten appreciëren het ook als hun leverancier de betalingen nauw opvolgt.

We gingen op zoek naar een sterke debiteurensoftware omdat de vele facturen de opvolging steeds onoverzichtelijker en inefficiënter maakten.

Via een API synchroniseert Clearfacts de gegevens van Adsolut en omgekeerd. Zonder extra integratie tussen Adsolut en Clearnox.

Johan Jacobs met collega Janne.

Waarom viel de keuze op Clearnox?

Een belangrijke beslissende factor was de noodzaak dat het hoe dan ook mogelijk moest zijn om de debiteurensoftware te integreren in onze andere softwareprocessen. Alleen zo realiseer je extra automatisering. Om Clearnox te gebruiken, moet je ook met Clearfacts werken. Dat is de enige vereiste, aangezien Clearfacts compatibel is met om het even welke boekhoudsoftware.

Konsilanto werkte al met Clearfacts om documenten te scannen. De keuze lag dus voor de hand. In de praktijk gebruiken we Clearfacts namelijk alleen voor onze aankoopfacturen. Aan de verkoopzijde werken we met Adsolut.

Hoe verliep het onboardingproces met Clearnox?

Alles verliep vlot. Je moet als bedrijf natuurlijk wel al een duidelijk beeld hebben van je klantenprofielen. Het is belangrijk om op voorhand te bekijken welk soort klanten je hebt, wanneer en hoe je de betalingsherinneringen stuurt, enzovoort. Na de implementatie kan je nog aanpassingen doen, maar het vergemakkelijkt wel het onboardingproces als je een heldere visie hebt over hoe je het debiteurenbeleid wil vormgeven.

Is de kostprijs van het pakket te verantwoorden als je kijkt naar wat het oplevert?

Absoluut. Het is zeker waardevol om het debiteurenproces van je organisatie te optimaliseren met een sterk softwarepakket.

Johan JacobsClearnox leverde ons cashflow, gebruiksgemak en extra klantentevredenheid op.

Wat zijn de absolute troeven van de debiteurensoftware?

Absolute troef van Clearnox is dat medewerkers de druk en het gebruiksgemak ervaren bij de opvolging van de debiteuren.

Als organisatie leverde Clearnox ons cashflowgebruiksgemak en extra klantentevredenheid op.

Onbetaalde facturen zijn meestal een kwestie van vergetelheid. Dan betekent een professionele debiteurensoftware zoals Clearnox een grote hulp voor ons, maar ook voor onze klanten.

Slechts 56 procent van de bedrijven heeft een realtime-overzicht van de openstaande facturen.

Waar situeert zich de opbrengst van Clearnox voor Konsilanto?

De opbrengst uit zich vooral in cijfers. Openstaande facturen doen de cashflow van een bedrijf dalen. Dat gebrek aan cashflow kost enorm veel. Minder cashflow betekent namelijk dat je als bedrijf kredieten moet aangaan en betalingskortingen van leveranciers mist.

In ons geval zorgt een betere, efficiëntere en snellere debiteurenopvolging ervoor dat we blijven groeien. Zonder die nodige cashflow zouden we geen of minder investeringen kunnen doen.

Een ander voordeel is dat onze officemanager Janne de debiteuren efficiënter kan opvolgen. Ook is het gemakkelijker om binnen een team taken van elkaar over te nemen.

Officemanager Janne gebruikt Clearnox voor het debiteurenbeheer.

Wat zijn eventuele verbeterpunten van Clearnox?

Geen enkel nieuw softwarepakket voldoet volledig aan de verwachtingen van elke gebruiker. Zo missen we de mogelijkheid om klantspecifieke betalingsplannen te integreren in Clearnox en die klanten dus uit te sluiten van de standaard aanmaningsprocedure. Ook stuurt Clearnox bij een betalingsherinnering geen pdf-versie van de factuur mee, terwijl klanten de bewuste openstaande factuur graag nog eens bekijken.

Het Clearnox-team luistert naar zijn klanten en finetunet de toepassing steeds verder.

Clearnox staat wel open voor opmerkingen en eventuele verbetersuggesties.

Zo kan je als gebruiker nu ook contactgegevens in Clearnox invoeren. Die informatie overrulet de gegevens in Adsolut.

Wie zou je Clearnox verder aanbevelen?

Clearnox biedt de perfecte oplossing voor bedrijven met veel klanten en veel facturen die nog geen systeem of digitale flow hebben om hun debiteuren op te volgen.

De debiteurensoftware biedt een dashboard waarop je snel het betalingsgedrag van klanten kan beoordelen en bijvoorbeeld kan bepalen voor welke klanten je beter met een domiciliëring werkt. Op basis van de aangemaakte klantenprofielen voert Clearnox je debiteurenpolicy uit.

Drie van onze klanten werken intussen zelf ook met Clearnox.

29/10/2022

Konsilanto en Moizo slaan de handen in elkaar!

Met enige trots kunnen wij een nieuwe samenwerking aankondigen. Konsilanto en Moizo gaan een strategisch partnership aan om elkaar te versterken.

Moizo is een full service communicatiebureau. Heb je een nieuwe huisstijl nodig, een drukbezochte website, meeslepende e-mailcampagnes, een chique productcatalogus, hippe signalisatie… Moizo doet het allemaal.

Reeds jarenlang verzorgt Moizo de look and feel van Konsilanto. Deze versterkte samenwerking vindt dan ook haar oorsprong in een jarenlang gewaardeerde samenwerking.

Op deze manier worden wij voor jou als ondernemer nog meer de one-stop shop in jouw ondernemer-zijn.

Vanaf 23 mei 2022 zal Moizo te vinden zijn bij ons in ons nieuwe kantoor in Gate 7 te Kontich. Met de aankomende veranderingen en verhuis zal Moizo ook een restyling doen. Moizo wordt namelijk Moïzo (letterlijk met de puntjes op ï) en daar hoort natuurlijk ook een vernieuwde huisstijl en logo bij die je hieronder alvast in een sneak preview kan bekijken.

09/05/2022

Konsilanto integreert Prymacc in haar organisatie!

Prymacc is een accountantskantoor met vestigingen in Begijnendijk en Keerbergen. Het kantoor wordt geleid door Peter en Koen Rymenants en telt een 10-tal medewerkers. Traditioneel verzorgen zij de boekhouding en fiscaliteit van diverse KMO’s. In hun dienstverlening hebben zij een grotere focus op de grote ondernemingen.

Deze integratie past in de verdere uitbouw van ons kantoor om een antwoord te bieden op de uitdagingen die zich in de markt aandienen. Een complexer wordende regelgeving en een groeiende digitalisering zijn hierin belangrijke elementen. Deze evolutie vergt als kantoor een bepaalde schaalgrootte. Concreet zal Peter binnen Konsilanto een dienst “grote ondernemingen” uitbouwen om deze doelgroep ook zeer specifiek te kunnen aansturen.

De basis van de dienstverlening binnen Konsilanto zal steeds een mensgerichte bedrijfscultuur zijn waarin de ontwikkeling van iedere klant, medewerker en organisatie in haar geheel centraal staan. Wij willen nog meer de ondernemerscoach voor jullie zijn.

01/02/2022

Waar ben je naar op zoek?

Vind snel en eenvoudig het laatste nieuws, informatieve blogs, interessante pagina’s en boeiende evenementen.